úterý 28. února 2017

Hra 4: Business (1984)


Business
Vývojář: Mch84
Vydavatel: Mch84
Vydáno 1984 pro ZX Spectrum
Žánr: Desková hra
Počet hráčů: 2 - 4
Stav: Nedokončeno (bug)


Hra je někdy označovaná také jako "Obchod" nebo "Business – Obchod", ale ve hře je vždy jen jako "Business". Pod hrou je podepsán jakýsi "mch84", ale o tomto vývojáři se mi nepodařilo zjistit žádné další informace.

Hra samotná není nic jiného než převedení deskové hry Monopoly na ZX Spectrum. Ze začátku si zvolíte počet hráčů (2-4), napíšete jejich jména a pak už vidíte "herní svět" složený z 48 políček. Na začátku každého kola má hráč několik možností, ale většinou padne volba na hod virtuální kostkou, načež následuje posun o daný počet políček. Políčka jsou různého typu - z větší části jsou to nemovitosti (různé pražské ulice a náměstí) a železnice, ale jsou tu i speciální políčka, kdy hráč získá/musí zaplatit určitý obnos či skončí v žaláři.


Martin hodil prvním hodem trojku a teď přemýšlí, jestli koupit Podolí

Jakmile hráč projde přes poslední políčko, vrací se na start a získá startovné 200 Kčs. Kromě hodu kostkou se můžete na začátku tahu kouknout na informace o nějakém políčku, či nemovitost prodat. Pokud se dostanete na nemovitost, kterou již vlastníte, můžete přikoupit další dům, čímž zvednete "nájem", čili obnos, který musí ostatní hráči zaplatit, pokud skončí na vašem políčku. Prostě Monopoly. 

Často se objevující bug

Hru jsem se pokoušel dohrát, ale je to poměrně zdlouhavé a hrát za dva hráče není ani moc zábavné. :) Každopádně jsem poměrně brzy objevil bug, kvůli kterému jsem musel hru restartovat. Bohužel je poměrně lehké do tohoto bugu "spadnout" a to většinou v momentě, kdy chcete koupit něco, na co nemáte peníze. Po dalším rozehrání jsem se dostal do situace, kdy jeden z hráčů neměl na zaplacení nájemného a hra mě vyzvala, abych něco prodal. O což jsem se pokusil, ale rozhraní je v tomto případě nepřehledné a když už se mi to povedlo, tak se hra opět bugnula - sice pokračovala dál, ale ani jeden z hráčů už nemohl nic koupit, i když měl peníze. 

Z tohoto důvodu si myslím, že hru nelze dohrát. Možná za to může emulátor, možná je hra prostě zabugovaná. Každopádně vítězný screen nemám - pokud se mi ozve nějaký odvážlivec, který hru dokáže dohrát, tak doplním. 

Verdikt: Základním problémem jsou bugy, kvůli kterým jsem nemohl hru pořádně hrát. Další věc je zdlouhavost a nepohodlné ovládání. Není tu nic zajímavého, co by stálo za vyzkoušení. Pokud zvolíte jakoukoliv jinou verzi Monopolů, asi neuděláte chybu. 
Hodnocení: */10

Žádné komentáře:

Okomentovat