pátek 7. dubna 2017

Hra 34: Šílený Zloděj (1986)


Šílený Zloděj
Vývojář: Double R Software
Vydavatel: Double R Software
Vydáno 1986 pro Atari 8bit
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

"Šílený zloděj" je variace na hru Pac-Man, kdy ovládáme bílého panáčka a snažíme se v bludišti sebrat všechny červené čtverečky. Zezačátku opatrně našlapujeme, ale po chvíli stejně probudíme Boba, který je v domečku uprostřed. Ten, jakmile nás spatří, okamžitě se za námi rozběhne a snaží se nás chytit. Naše drzost je ovšem nevídaná, takže pokračujeme v kradení, i když máme Boba v patách a úroveň opustíme až když máme všechny čtverečky sebrané.

Na začátku první úrovně, kdy Bob ještě spí
Vše jsem ukradl a unikl ven z bludiště

Pokud tedy sebereme všechny čtverečky, na levé straně se otevře průchod ven. Když se dostaneme i tam, "zabouchnou" se za námi dveře a úroveň je úspěšně splněná. Bob posléze začne lamentovat "Jen počkej!", ale na nic dalšího se nezmůže, takže můžeme pokračovat do další úrovně a okrást ho znovu. Když ale uděláme chybu a Bob nás chytí, proběhnou zajímavé audiovizuální efekty, kdy je jasné, že nám Bob pěkně rozbil držku. Krást se přece nemá a po téhle nakládačce si to budeme dlouho pamatovat!

Po dokončení úrovně začne Bob vyhrožovat
Občas se nezadaří a dostaneme od Boba pěkně po čuni
Řekl bych, že hra obsahuje 3 levely - v prvním vidíte vše, ve druhém nevidíte zdi, ale pouze čtverečky a ve třetím nevidíte nic. Prostě běháte po jednobarvené obrazovce, což je hodně těžké. Navíc se barvy začnou měnit, takže v některých chvílích nevidíte ani svého pronásledovatele. Dostal jsem se na začátek 6. levelu a skončil, protože poslední tři levely mi připadaly stejné a po projití 3 "slepých" úrovní, kdy jsem se orientoval a běhal podle screenshotu ve vedlejším okně, opravdu nebylo zábavné pokračovat a zkoušet, jestli zde náhodou není nějaký konec.

Sbírám čtverečky ve druhé úrovni
V 5. úrovni nevidím nic - někde za mnou je Bob a někde okolo mě čtverečky

Při pronásledování hraje ve smyčce melodie "Běží liška k táboru", z čehož mi začalo po chvíli hrabat a musel jsem hudbu vypnout. Opět tu jako v hodně hrách z té doby chybí nějaké počítadlo skóre - sebraných čtverečků a tabulka nejlepších.

Ještě bych měl zmínit ovládání, které je vyřešeno dobře, protože hra si pamatuje poslední směr, který jste určili, tzn. můžete dopředu zmáčknout šipku nahoru a postava tam zabočí při první možné příležitosti. Zdá se to jako maličkost, ale třeba v Pampúch a Duch toto nebylo a postava neustále narážela do zdi, což bylo fatální a otravné.

Došel jsem na začátek 6. levelu. Dál se hra pravděpodobně jen pořád opakuje. 

Verdikt: Variace na hru Pac-man pro Atari 8bit se vyznačuje strmou křivkou obtížnosti, kdy druhý level dohrajete jen stěží a všechny následující "slepé" jen s pomocí malé nápovědy ve formě obrázku předchozích úrovní a notnou dávkou tréninku.
Hodnocení: **/10

Žádné komentáře:

Okomentovat