středa 12. dubna 2017

Hra 43: Wurmi (198?)


Wurmi
Vývojář: František Fuka
Vydavatel: František Fuka
Vydáno 198? pro PMD 85
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

V minulém článku jsem popisoval jednu z prvních her pro PMDčko od Františka Fuky "Bombarder" a Wurmi je další hra, která podle jeho vlastních slov byla distribuována v základním balíčku spolu s počítačem. Fuka stejnojmennou hru už předtím dělal pro jiné počítače, např. pro ZX81. 

Začátek hry s housenkou uprostřed
Bring it on!

Hra je klasický "had", nebo v tomto případě "housenka", kdy ovládáme naší postavu, co automaticky kvapí vpřed, žereme listy a tím se postupně prodlužujeme, až jsme nakonec tak dlouzí, že se sami chytíme do pasti a hra skončí. Vše ovládáme čtyřmi klávesami pro určování směru. 

Začínáme nejdříve pomalu, ale po dosažení 50 bodů hra vypíše hlášku "Dobře, vidím že si profesionál..." a housenka zrychlí. Pořád je to ale v pohodě hratelné. Čekal jsem ještě nějaké další záludnosti, ale ani po překonání 200 bodové hranice se nic nového nestalo. 


Život housenky a naší hru můžou ukončit tři věci:

  • Nabouráme sami do sebe - hláška "Sám seba nezeriem!!!" - asi nejčastější chyba, která se mi stávala hlavně když jsem si spletl klávesu (směr se bohužel ovládá na klávesách F1-F4) a při pohybu nahoru jsem zmáčkl šipku dolů, což vyústí v okamžitou sebevraždu. V pokročilé fázi hry jste samozřejmě tak dlouzí, že se jednou chytíte do pasti a obkroužíte se vlastním dlouhým tělem. 
  • Sežereme jed - hláška "Nažral som sa jedu !!" - ano, kromě listů jsou na herní ploše ještě "křížky", kterým je nutné se vyhnout, protože je to smrtelný jed. 
  • Nabouráme do zdi - hláška "Hlavou stenu neprerazim !!" - při nárazu do obvodové zdi.

Nejvyšší skóre je zaznamenáváno a po ztrátě života hra vyhodnotí váš výkon a pochválí případný nový rekord. Ten pak můžete vidět při dalším pokusu v dolní části obrazovky. 

Pokročilá fáze hry
Udělal jsem nový rekord !

Verdikt: Dobře zpracovaný klasický "had", u kterého mě ale trochu mátlo ovládání, které bylo nastaveno na čtyři klávesy vedle sebe. 
Hodnocení: ***/10

2 komentáře:

  1. Moje první hra vůbec na počítači !!! Nikdy nezapomenu. :)
    Díky Franto.

    OdpovědětVymazat
  2. Já hrál kdysi ve Svazarmu verzi v češtině, jinak úplně stejnou. To bylo tenkrát radosti!

    OdpovědětVymazat