středa 12. dubna 2017

Hra 50: UFO (198?)


UFO
Vývojář: Petr Zemánek
Vydavatel: Petr Zemánek
Vydáno 198? pro IQ-151
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Ve své archeologické kariéře se bohužel budu muset občas smířit s tím, že prostě nedokážu vypátrat buď rok vydání, nebo autora dané hry. Existují totiž díla na pár řádků kódu, jež vypadají spíš jako pokus nějakého žáka v hodinách programování a "UFO" je jeden z nich. Přesto, že opravdu není skoro o čem psát, tak ani na hry podobného typu nechci zanevřít a věnuji jim byť velmi krátký, ale samostatný článek. 

Poslední (doufám) hra od Petra Zemánka, na kterou se na blogu podíváme, je UFO. Zde ovládáme opět jakýsi letoun a naším cílem je sestřelit co nejvíce nepřátel. Těch jsou jen dva typy - kamikaze, co prostě letí dolů a může nás vzít s sebou a střílející letoun. 

A právě ten druhý jmenovaný je největší problém, respektive jeho střely. Ty totiž, i když se jim vyhneme, vytvoří jakousi trvalou bariéru, které se nesmíme dotknout, jinak zemřeme. Střely tedy z obrazovky v podstatě nemizí, ale shlukují se na horizontální přímce, po které se pohybujeme, což je prostě blbost a po chvíli není kde manévrovat. 

A teď mám dělat co?

Většina her skončila tak, že jsem byl zahnán do kouta a UFOuni poletovali na druhé polovině obrazovky, čili jsme se vůbec nedostali do kontaktu. Tomu tedy říkám zpackaný game design. K tomu si přičtěte, že nepřátelé opět nepříjemně problikávají a na obrazovce může být vždy maximálně jedna vaše střela. Pokud vystřelíte znovu, ta první zmizí. 

Pokud se vám tedy přes všechny problémy podaří něco sestřelit, dostanete 1 bod za kamikaze, 5 bodů za střílející UFO a 0.2 bodů za trefenou nepřátelskou střelu. Ano, jde sestřelit, ale je to obtížné a v polovině případů se tak ze záhadného důvodu nestane, takže s tím nelze počítat. 

Hra si pamatuje dosažené nejlepší skóre a když po jediném zásahu následuje "game over", alespoň se rychle restartuje. 

Verdikt: Hodně nepovedená střílečka, která nejvíc doplácí na to, že nepřátelské střely nemizí, což vede ke zmenšení manévrovacího prostoru a rychlému konci. 
Hodnocení: */10

Žádné komentáře:

Okomentovat