úterý 16. května 2017

Hra 75: Antiseno (19??)


Antiseno
Vývojář: Marian Čekan & Sergej Ilkovič
Vydavatel: Software Atari Checkey Company Limited
Vydáno 19?? pro Atari 8bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

"Proč se hra jmenuje zrovna Antiseno?". To byla moje první myšlenka. A odpověď? Ve hře jste totiž naštvaným studentem střední školy a vaším úkolem je zastřelit svého profesora Jana Senavu, kterému se pravděpodobně přezdívalo "Seno". Páni, také vám ten námět připadá hodně stupidní?

Konkrétně musíte najít všude možně po škole poschovávaná písmena, z nich složit 13ti písmenné heslo, zadat ho do počítače, čímž se otevře trezor, v němž je schovaný samopal. Ten vezmete, vběhnete do kabinetu a zastřelíte všechny uvnitř. Ve světle toho, co se v minulých letech stalo na amerických školách, není tuhle hru příjemné hrát.

Příběh
Ovládání

Hra je klasická textovka, ve které se pohybujete po budově školy. Příkazy jsou ořezány na kost, takže kromě klasického pohybu (S, J, V, Z, Hore, Dole) jsou tu jen příkazy PREZRI, POUZI, ZOBER a POLOZ. Vždy se zadávají jen první tři písmena. 

Obtížnost je poměrně nízká, stačí jen prozkoumávat opravdu všechno a žádný velký zásek vás nečeká. Na několika místech lze zemřít, protože profesoři jsou nebývale agresivní. Hra není ani nikterak rozlehlá, jak se můžete přesvědčit na mapě níže.

Mapa

POSTUP HROU:
Ve vstupní hale jsem prozkoumal papíry a telefonní seznam a zavolal na uvedená telefonní čísla, čímž jsem získal 2. a 3. písmeno hesla a nějaké další nápovědy. Vydal jsem se na západ do dílny, kde jsem použil navíječku (a získal přístroj na identifikaci do počítače), rukavice a na radu Moniky otevřel zásuvku u stolu, kde bylo 10. písmeno. Vydal jsem se na východ, kde jsem od opilce vyslechl 1. písmeno a šel jsem dolů do šatny, kde jsem prozkoumal noviny (5.) a nápisy (4.). Zároveň jsem si vzal přezuvky a montérky.

U začátku studentského schodiště jsem potkal toho blbce Matise, u něhož v poznámkách jsem vyšmíroval 6. písmeno a z papírku, který vypadl učitelce i to 7. Vešel jsem do naší třídy, kde jsem obtěžoval Janu, které se to líbilo, a tak mi prozradila 8. Vrátil jsem se ke schodišti a vydal se nahoru. V 1. poschodí jsem našel vizitku s 9. písmenem. Vešel jsem do místnosti s PMDčkama, kde jsem u Ing. Balaže zjistil 11.

Co mají učitelé za problém?
Gumák a PMDčko jsou zde označovány jako šrot

O patro výše jsem vzal růži a přes dlouhou chodbu jsem se dostal do kabinetu chemie, kde jsem asi trochu vyrušil... Každopádně jsem za růži dostal lístek, který mám donést Vavrekovi. Nejdříve jsem se ale vydal do kabinetu SJL, kde jsem prozkoumal dřevěnou tabulku a získal 13. písmeno. O patro výše jsem se ještě vydal do tělocvičny, kde jsem odsunul žíněnku a získal důležitou nápovědu, že Vavreka má něco v kapse. Hmm, zase ten Vavreka, musím se za ním stavit. 

Vrátil jsem se tedy na začátek a po schodech vyšel k Vavrekovi. Položil jsem lístek na zem, využil chvilkovou Vavrekovu nepozornost a nepozorovaně mu vytáhl klíč z kapsy. Hned kousek vedle jsem ho použil na dveře do jeho kabinetu, naštěstí mu to nevadilo. V kabinetu jsem našel knihu, ale musel jsem použít lupu, abych zjistil 12. a poslední písmeno.

Zadal jsem heslo do počítače a odemkl trezor
Dílo je dokonáno

Vešel jsem tedy do nedaleké ředitelny a zadal heslo (YMALCDNYFRWTV) do počítače, čímž se otevřel trezor v místnosti v nejvyšším poschodí. Šel jsem tam a z trezoru vytáhl samopal. S ním jsem se promenádoval celou školou zpátky k Vavrekovi a sebral zásobník. Tím bylo vše připravené. Vběhl jsem do kabinetu TEK, kde seděl profesor Senava i s ing. Svedovou a zastřelil je. Poté jsem rychle utekl před školu, kde na mě už čekalo auto.
KONEC POSTUPU HROU

Násilí ve hrách beru s rezervou, ale tady jsem si příběh vážně neužíval. Je to slátanina, která vznikla v hlavách dvou puberťáků, co neměli rádi svého třídního profesora. Přát si ale jeho smrt a ještě z toho udělat hru, to už mi přijde opravdu přes čáru.

Trochu s podivem jsem také zjistil, že Petr Svoboda udělal remake, jemuž se říká "Antiseno 2008" - mělo by se jednat o vylepšenou verzi, která je navíc přeložená do češtiny. Proč ale někdo předělává zrovna tuhle hru, to mi hlava nebere.


Vítězství

Verdikt: Kontroverzní textovka, ve které musíte zabít svého třídního učitele. Je to v podstatě průměrná hra, které strhávám bod za ten pitomý námět.
Hodnocení: **/10

Žádné komentáře:

Okomentovat