čtvrtek 14. září 2017

Hra 110: Ferbl (1987)



Ferbl
Vývojář: B. Votava
Vydavatel: B. Votava
Vydáno 1987 pro Sharp MZ-800
Žánr: Karetní hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Moc jsem zpočátku nevěděl, co přesně si pod slovem "Ferbl" představit. Prvotní hledání mě přivedlo na stránky, které vysvětlovali, že je to "hazardní karetní hra částečně podobná pokeru" a zbytek článku s detailním rozborem pravidel tomu dával za pravdu. Ve hře na mě ovšem vyskočila obrazovka, ze které jsem nebyl moc moudrý. 

Začátek hry

Úvodní rozložení karet pokeru moc nenasvědčovalo a opravdu - jak jsem si po chvíli uvědomil, tohle je prostě a jednoduše karetní hra Prší. Nahoře vidíte všechny svoje karty, které máte v ruce, ve velkém obdélníčku je aktuální karta a dále jen vidíte, kolik karet má v ruce počítač. 

Užij si sedmičku! 
S královnou můžete měnit barvu
Karty, které máte v ruce se hezky rovnají podle barvy

Trochu jsem bojoval s tím, jakým příkazem zvolit kartu kterou chci vynést - nakonec se ukázalo, že musím napsat hodnotu i barvu karty, např. "8♢", kdy barva karty se dá v emulátoru napsat pomocí kláves F2 - F5. Pokud hráč nemá vhodnou kartu, může si líznout pokud zadá nulu. 

Platí tu všechna pravidla, takže např. po vynesení esa druhý hráč stojí, královna mění barvu, po sedmičce berete karty navíc. Vyhrává samozřejmě ten, kdo se první zbaví všech karet, načež získá jeden bod a hra se zeptá, jestli chcete hrát znovu. A tak můžete hru opakovat do zblbnutí. 

Vítězství

Verdikt: Karetní hra Prší převedená na obrazovky počítačů. Víc k tomu není co dodat.
Hodnocení: **/10

Žádné komentáře:

Okomentovat