neděle 12. listopadu 2017

Hra 133: Podraz 4 (1987)


Podraz IV
Vývojář: Anton Tokár
Vydavatel: Antok Software
Vydáno 1987 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Po několika portech Podrazu 3 (1986) tady máme konečně pokračování, i když ne oficiální. Sám František Fuka nikdy další díl své úspěšné hry neudělal, zato jeho fanoušci vytvořili minimálně 2 různé verze, které byly ještě dále portovány na další platformy. Toto je jedna z nich od Antok Software, na tu druhou si počkáme do roku 1988.

Příběh se odehrává v roce 1991, tzn. 2 roky po událostech z prvního dílu, na které přímo navazuje. Opět se vžijeme do role programátora Tima Colemana a opět se pokusíte okrást zloděje Jacka Raggera. Ten má tentokrát novou fintu, jak bezpracně získat peníze, na což nás znovu upozorní naši kamarádi David Ahl a Arthur Brown.

Příběh
První zpráva od Davida. 64-bitová mašinka byla tehdy nereálný sen, který je dnes realitou
Arthur mi popsal můj úkol

Hra samotná funguje na naprosto stejných principech jako její předchůdce. Máme k dispozici pouze telefon a pár telefonních čísel a pomocí logiky a spousty pátrání musíme získávat další a další stopy. Občas nám naši přátelé pošlou zprávu a postrčí nás dál. Dokonce zde najdeme místo, kde je nutné zadat tajný kód, jež hráči zjistili až po úspěšném dokončení Podrazu 3! To mohla být konečná pro řadu tehdejších hráčů.

Jinak ale lze říci, že hra není těžká a pokud si člověk dělá poznámky, tak není kde se zaseknout. Není tu žádná komplikovaná hádanka jako bylo třeba zjištění hesla z ASCII tabulky v Podrazu 3. Po dokončení hry najdeme další tajný kód - tak schválně, jestli ho někde ještě použiji.

Hlavní obrazovka hry
Zde je nutno použít tajný kód z Podrazu 3
Tajný kód použit

POSTUP HROU
Přišla mi zpráva od starého kamaráda Davida Ahla, že mu mám zavolat ohledně kšeftu, tak jsem koukl do svého telefonního seznamu a vytočil jeho číslo 338 29 825 (heslo "ERIKA"). Řekl mi však jen, že detaily zná Arthur Brown 807 80 332 (heslo "JANKA"). Ten mi vše vysvětlil - starý známý podvodník Jack Ragger se hacknul do počítače na Bostonské poště a tentokrát přeposílá hotové peníze na jednu specifickou adresu. My chceme tu adresu změnit na naší (0DD9). Potřebujeme ale získat heslo, které najdeme asi jen u Raggera a ten někam zmizel. 

Stopa vede do centrální databáze "Computing centre of New York" - na tu jsem si na informacích (300 11 111) zjistil číslo (680 00 201) a požadoval osobní údaje. Chtělo to po mě ovšem heslo, které jsem neměl, naštěstí mi Arthur hned poslal zprávu a prozradil mi, že mám použít heslo získané na konci předchozího dobrodružství (tajný kód 091068). Zadal jsem tedy jméno "Jack Ragger" a zjistil, že jeho trestní rejstřík je vedený v "Police station 06" jako "KBZ03A1W". 


Taky jsi tuhle zprávu mohl poslat dřív, než jsem to sám zjistil !
Starý známý Jack Ragger
Jack se nepoučil a stále prozrazuje hesla přes telefon

Zjistil jsem číslo na policejní stanici (151 61 400), zavolal tam a vložil Jackovo označení. Zjistil jsem, že se schovává v Bostonu. David Ahl mi ale hned poslal zprávu, že zjistil to stejné a navíc mi poslal heslo do kartotéky osobních údajů (GABIKA) a kód konta Jacka (22DC). Takže už zbývalo jen získat heslo! Zavolal jsem tedy opět na CC of New York (680 00 201) a zjistil telefonní číslo databanky v Bostonu (755 12 343), kam jsem zavolal a zadal heslo GABIKA. Zjistil jsem, že Jacka přijali do "Boston's post office", kde je jeho bratranec James Ripley zástupcem ředitele. 

Na informacích jsem zjistil číslo na poštu (219 06 032), Jacka (314 15 927) i na Jamese (271 82 818). Zavolal jsem Jackovi a napsal celé jméno Jamese. Dozvěděl jsem se heslo VIERKA. Zavolal jsem Jamesovi a toto heslo použil, načež jsem se dozvěděl heslo k "adrese", které zní MARCELAZavolal jsem na poštu, zadal jsem adresu 22DC, heslo MARCELA a naší adresu 0DD9. Dál stačilo napsat jakékoliv nové heslo a dílo bylo dokonáno.
KONEC POSTUPU HROU


James také moc rozumu nepobral, díky za heslo!
A je to!
Vítězství ! Další tajný kód?

Verdikt: Musím říct, že tahle hra se opravdu hodně podobá své předloze. Vyjádřil bych to tak, že "hraje na jistotu". Což znamená, že je to pořád dobrá hra, ale jako bych hrál podruhé to stejné - chybí mi tady nějaký nápad, který by "sérii" posunul dopředu. 
Hodnocení: ****/10

Žádné komentáře:

Okomentovat