úterý 27. února 2018

Hra 171: Minigo (1986)


Minigo
Vývojář: Komenium
Vydavatel: Komenium
Vydáno 1986 pro IQ-151
Žánr: Desková hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Další hra od národního podniku Komenium by podle názvu měla zpracovávat hlavně v Asii velmi populární deskovou hru "Go", ovšem ve skutečnosti je to předělávka hry Othello (verzi pro PMD 85 jsme tu již měli). Hraje se na desce 8x8 polí a proti sobě hrají hráč (černý) a počítač (bílý), kdy tahovým způsobem na desku pokládají své kameny

Pravidla
Začátek hry
Zadávání souřadnic

Podstata je v tom, že všechny soupeřovy kameny, které jsou mezi hráčovými kameny, se mění na hráčovy kameny. Cílem je mít na konci více získaných kamenů. Ty se pokládají tak, že napíšete souřadnice (y, x), přičemž pokud tímto tahem nezískáte ani jeden soupeřův kámen (např. pokusíte se položit svůj kámen někam do rohu, kde žádné další kameny nejsou), tak počítač váš tah bez varování přeskočí. Prostě smůla. 

Samozřejmě pokud přijdete o všechny svoje kameny, tak hra končí. Počítač ale není příliš chytrý a porazit ho není moc velký problém. 

Hra se pro mě vyvíjí velice dobře
Vyhrál jsem 46 ku 18

Verdikt: Hra čerpající inspiraci z deskovky "Go", jejíž pravidla ale dosti zjednodušuje. Uživatelské rozhraní není moc přívětivé a hra by mohla být rychlejší. 
Hodnocení: 2/10

2 komentáře:

  1. Jsem si to zkusil zahrát a je to vlastně klasické Reversi (Othello). Ale počítač teda moc chytrý není, mohla tam být volba obtížnosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, já si ted vzpomněl, že podobnou hru pro PMDčko jsme tu už měli. Doplnil jsem to do článku.

      Vymazat