středa 28. února 2018

Hra 172: Minilogik (1986)


Minilogik
Vývojář: Komenium
Vydavatel: Komenium
Vydáno 1986 pro IQ-151
Žánr: Logická hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Další hra od národního podniku Komenium převádí na počítače IQ-151 logickou hru u nás známou pod názvem Logik, ve světě Mastermind. Pamatuju si, jak jsem ji jako malý hrál a moc mi to nešlo a nejde mi to ani dnes. Jde o to, že počítač vygeneruje kombinaci několika barev, přičemž barvy se můžou opakovat (třeba zelená, zelená, modrá, žlutá) a hráč ji má uhodnout. Napíše tedy svůj tip a počítač mu odpoví - 1) kolik barev je správných a na správném místě (SMB - správné místo a barva) a za 2) kolik barev je správných ale na špatném místě (SB - správná barva). Z této informace musí vycházet při dalším tahu a zkusit uhodnout přesnou kombinaci. 

Zvolení obtížnosti
Začátek hry

Vtip je v tom, že počítače IQ-151 měly černobílé obrazovky, takže zde s barvami hrát nejde. Místo nich tedy máme čísla. Příjemné je, že si na začátku můžeme zvolit počet barev, počet "otvorů", čili jak dlouhá bude barevná kombinace, a počet pokusů. Tím ovlivňujeme obtížnost

Pokud vyčerpáme počet pokusů, hra nám vypíše správnou kombinaci
Vítězství !

Verdikt: Tahle hra mě nikdy moc nebavila a navíc udělat hru o barvách na počítačích s černobílou obrazovkou se mi nezdá jako dobrý nápad.
Hodnocení: 1/10

Žádné komentáře:

Okomentovat