středa 9. května 2018

Hra 204: Dokonalá Vražda 2: Bukapao (1988)


Dokonalá Vražda 2: Bukapao
Vývojář: Ludovít Wittek
Vydavatel: UltraSoft
Vydáno 1988 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Na rozdíl od rok staršího prvního dílu je Bukapao už klasická textovka s pohybem po lokacích. Hra byla znovu vydána komerčně v roce 1991 za 69 korun. Po našem úspěchu z minula si nás všimla a posléze i zverbovala Cosa Nostra, čili americká mafie, která má zájem šířit distribuci drog i do Tichomoří. Zde na jednom ostrově, zvaném Bukapao, ovšem naši noví šéfové narazili na problém v osobě tamějšího prezidenta Amatoma Bugampa. Ten o drogách nechce ani slyšet, čili nezbývá nic jiného, než se ho zbavit.

Na ostrov připlouváme na lodi Adria bez jakéhokoliv vybavení jako řadový turista. Začínáme tedy v přístavu a musíme si obstarat zbraň, dostat se k prezidentovi a zastřelit ho.

Úvodní logo UltraSoftu
Příběh
Před začátkem hry si lze nadefinovat ovládací klávesy

Velice pozitivně hodnotím zpracování hry - v menu si lze libovolně nadefinovat ovládací klávesy, přičemž vám stačí čtyři pro pohyb a dále klávesy pro příkazy POZRI, VEZMI a POUZI. Poté již můžete hru spustit a pokochat se grafickým ztvárněním první lokace, ve které vidíme krčmu "Captain Flint". Úplně první československá textovka (respektive adventura) obohacená o obrázky to není, tou je Space Saving Mission (1985), ovšem úroveň grafického zpracování v Bukapau je o hodně výše a konečně se na to dá trochu koukat.

Zvolený způsob ovládání se mi líbí, stačí zmáčknout jednu klávesu pro přesun na jinou obrazovku. Je to tedy hodně rychlé, na druhou stranu můžete mít v inventáři v jednu chvíli pouze jeden předmět, což tady ale zase tolik nevadí.

Začátek hry
Řadová lokace
Hřbitov

Časový limit tu žádný není, nicméně míst, kde lze zemřít je tu požehnaně. Navigování po ostrově a vyhýbání se smrtelným překážkám jsou jedny z hlavních náplní hry. Na každém kroku vás čeká pád z útesu, nebo domorodci praktikující kanibalismus. Naštěstí hra je velice krátká a jednoduchá, takže dostat se do bodu, kde jste skončili, není žádný problém. Přesto je to rozhodně jedna z textovek, ve kterých se vyplatí kreslit si mapu. 

Domorodci a jejich mlaskání
Mapa

POSTUP HROU
V přístavu jsem vzal paklíč a šel s ním na hřbitov, kde jsem otevřel hrobku. Uvnitř jsem vzal dýku, se kterou jsem se vrátil na začátek a v krčmě, v zadní místnosti, s ní podřízl majitele. Ukradl jsem jeho kreditku, s níž jsem v bance vybral bankovku. Vyšel jsem před budovu a odmítl nákup heroinu. Zpátky v přístavu jsem raději za peníze pořídil falešný průkaz, se kterým jsem se vydal před prezidentovu rezidenci. Zde mě zkontrolovali stráže a otevřeli mi bránu.

Sex shop a dealeři drog nesmí chybět na žádném správném tichomořském ostrově
Zde uplatním svůj falešný průkaz
Prezidentova rezidence

Cesta dál byla tedy volná, ale musel jsem si obstarat ještě vražednou zbraň. Vydal jsem se do pralesa, kde jsem sebral náboje, ty jsem donesl na skalisté pobřeží, kde ležel osamocený revolver. Ten jsem nabil a donesl ho zpátky do prezidentovy rezidence. Zde, v kanceláři prezidenta, jsem našel svojí oběť a sprovodil ji ze světa.
KONEC POSTUPU HROU

S Donem Corleonem si není radno zahrávat
Vítězství !

Verdikt: Textovka obohacená o obrázky lokací s dobrým ovládáním. Jediný problém mám s tím, že je hra až příliš krátká a jednoduchá.
Hodnocení: 4/10

Žádné komentáře:

Okomentovat