čtvrtek 17. května 2018

Hra 206: Examiner 2 (1988)


Examiner 2
Vývojář: Lukáš Časar
Vydavatel: ČasarSoft
Vydáno 1988 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Další z nekonečného zástupu textovek inspirovaných Podrazem 3 (1986). Budeme se tedy spojovat přes telefon s různými lidmi či počítači a pátrat po dalších a dalších stopách. V tomto případě se vžijeme do role Johna Serthyho, jehož přítel Alan Jerg byl zavražděn neznámo kým. Matka Alana, Sarah Jergová, nás na začátku hry kontaktuje a požádá nás, abychom jeho vraha vypátrali. Zanechá nám přitom několik informací o jeho manželce a známých. 


První zpráva od matky zavražděného
Začátek pátrání
S informacemi se budete spojovat často

Hra je poměrně jednoduchá - stačí prostě vytáčet čísla (v emulátoru vždy klávesa "F2" pro zvednutí telefonu) a zapisovat si nové a nové informace. Na konci se dozvíte, že musíte zavolat na telefon autora hry a zadat jméno osoby, o níž si myslíte, že je za vraždu zodpovědná. 

Celou hru jste na jedné obrazovce a přepisuje se pouze text v dolní polovině obrazovky. Najdeme zde i nějaké audiovizuální efekty, ale popravdě za moc nestojí. Titul hry zní "Examiner 2", takže předpokládám, že existuje i první díl. Ten jsem ale nikde nenašel. Podle nových informací žádný další díl nikdy neexistoval. 


Manželka tvrdí, že nemá žádný motiv
Zavražděný prý své manželce zahýbal. Motiv vraždy?


POSTUP HROU
Přišla mi zpráva od matky zavražděného Alana Jerga - Sarah Jergové. Zavolal jsem ji tedy na její číslo (91288756) a zjistil že měl ženu Dolly Jergovou, známého jménem Gregor Dinby a šéfa Stefana Smitha. Také mi řekla číslo na informace (32479128), kde jsem posléze vždy zadával jména osob a zjišťoval kontakty na ně. 

Zavolal jsem tedy Dolly (74238913), která mi řekla, že žádný finanční prospěch z jeho smrti nemá a zmínila jména Alex Sander a Andrew King. Zavolal jsem Alexovi (32186298), ale tvrdil, že je nevinný. Zavolal jsem Andymu (26389157) a ani ten mi toho moc neřekl. Zkusil jsem tedy Gregora Dinbyho (72832411), který opět zmiňoval Alexe a hlavně, že Alan Jerg své ženě zahýbal, což by mohl být motiv vraždy. 


Tak tohle jsou velice užitečné informace, díky
Policejní zpráva
Manželka zavražděného je v pěkném průšvihu

Alanův šéf Stefan Smith (89427105) zmínil vrátného Deana Erana a také číslo na policejní počítač (75239682), ale bez hesla prý nic nezmůžu. Vrátný (32682131) zmínil známého Andyho, ale také nová jména - John Kerpel a taxikář Petr Czermaczek. Taxikář (11381427) mi moc nepomohl, ale John (32782241) mi dal kontakt na Paula Jamisona (20199382), který prý zná heslo do policejního počítače. Paul mi ale prozradil nejen heslo (52869), ale i číslo Alanova účtu (382691) a číslo jeho životní pojistky (203962). 

Spojil jsem se s počítačem policie (75239682), zadal získané heslo (52869) a našel policejní zprávu, která zmiňovala poznámkový blok zavražděného, ve kterém bylo několik údajů - číslo banky (12214941) a neoznačená čísla 0439850383632140. Spojil jsem se s bankou a zadal číslo Alanova účtu (382691), na kterém byla pěkná sumička. Zkusil jsem vytočit i neoznačená čísla. Na 04398503 byl pro mě vzkaz, že jméno vraha mám oznámit na telefon Lukáše Časara a na 83632140 jsem nalezl pojišťovací úřad, kde jsem zadal číslo Alanovy pojistky (203962) a zjistil, že má životní pojistku na velmi vysokou částku, která je splatná jeho manželce. 

Bylo to tedy jasné - žena Alana Jerga, Dolly, mi lhala ohledně pojistky a navíc měla silný motiv, protože jí manžel zahýbal. Zavolal jsem tedy na číslo Lukáše Časara (82369482) a napsal jméno "Dolly Jergova". 
KONEC POSTUPU HROU


Na čísle autora hry je nutné zadat jméno vraha
Vítězství !!!

Verdikt: Jednoduchá textovka inspirovaná Podrazem 3, ve které pátráte po vrahovi vašeho přítele. 
Hodnocení: 3/10

3 komentáře:

  1. Ne, žádnej druhej díle neexistuje, tj něco jako Podraz 3 :) sem si kdysi s Lukášem Časarem psal ohledně jeho dvou her, Computer Live se mi libílo víc, bylo takový akčnější, nicméně i ten Examiner je pěknej. Sem si ho zahrál teďko v neděli znovu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle zmatečné pojmenovávání, to je zlo :)

      Vymazat
    2. No to teda je :) Ale takových her je spousta, sem svého času chtěl udělat Toayen in Action 3 - aneb pátrání po druhém díle

      Vymazat